Friday, December 9, 2011

Sedang menulis...

Hai kawan-kawan! Wah, lama sungguh saya tidak mengemas kini entri di blog ini. Sudah berhabuk. Maklumlah, saya tidak ada cerita baru mahu dikongsikan.

Tetapi hari ini... jeng... jeng... jeng...

Sekadar mahu berkongsi sedikit (memang baru tulis banyk ini sahaja pun!) kisah daripada manuskrip baru yang sedang ditulis.

Hari yang tenang. Angin bertiup sepoi-sepoi bahasa. Zara duduk sendirian di taman diraja. Berusaha menikmati pemandangan indah ciptaan Tuhan. Sayang seribu kali sayang, tidak terasa pula damai itu dalam hatinya. Mengapa, ya?
Bagaimanalah hati si puteri mahu tenang pada saat seluruh hidupnya akan berubah. Tiga hari sudah berlalu sejak Zara dengan terburu-buru dan tanpa berfikir panjang meluahkan kata-kata yang sangat dikesalinya. Aduhai! Sudah beribu kali, mungkin juga beratus ribu kali Zara memarahi dirinya sendiri. Mengapa, mengapa, dan mengapa sampai terlepas kata? Mengapa!
Tiada guna mempersoalkannya lagi. Menyalahkan diri berjuta kali pun, nasi sudah jadi bubur. Terlajak perahu dapat diundur, terlajak kata, inilah jawabnya. Selamat tinggal kehidupan senang-lenang di dalam istana. Selamat tinggal kehidupan penuh glamor sebagai puteri raja! Selamat tinggal semuanya!
Zara menekup mukanya. Puting beliung sedang menyerang hatinya. Juga fikirannya. Sakit kepala dibuat. Meraung, menangis air mata mungkin akan merubah semuanya. Masalah, jatuhlah standard Zara nanti! Oh, bagaimana mahu mengubah keadaan tanpa buat dia malu sendiri? Zara hilang punca. Ada sesiapa yang dapat bantu?
Masa terus berlalu. Sedetik demi sedetik.
Tidak! Dia berharap masa berhenti. Biar semuanya membeku. Dia mahu keadaan kekal begini sahaja. Sesungguhnya Puteri Zara Binti Raja Muhammad tidak bersedia kehilangan segala-galanya! Dia tidak rela sama sekali!



Doakan saya supaya dikurniakan idea yang mencurah-curah dan kerajinan tahap maksimum ya! Terima kasih semua!

3 comments:

Rifqah said...

Salam, saya berharap sangat agar ada sambungan trilogi diraja. Buku in amat menarik! Saya akan terus memberikan sokongan. Saya doakan akak dapat idea yang mencurah-curah :)

doompiegurlnut said...

Salam, saya peminat setia buku my angle,my hero,my memory and my secret. Saya harap ada sambungannya...
Saya rasa sedih sebab my secret saya belum dapat cari. Mungkin buku itu mendapat sambutan hangat sampai saya pembeli yang terakhir buku my angle,my memory...tapi paling penting akan ada buku terbaru sambungan my memory... terima kasih.

Anonymous said...

My Name is Helen Morgan, Daripada United Kingdom. Saya ingin berkongsi testimoni saya dengan orang ramai tentang apa yang doktor ini dipanggil Dr okojie rohani baru sahaja lakukan untuk saya, orang ini baru sahaja dikembalikan suami Ex saya kalah kepada saya dengan ejaan yang besar, saya telah berkahwin dengan seorang lelaki yang dipanggil Morgan kami telah bersama-sama untuk masa yang panjang dan kita sayangi diri kita sendiri tetapi apabila saya tidak dapat memberi kanak-kanak selama 2 tahun dia meninggalkan saya dan memberitahu saya bahawa dia tidak boleh terus lagi maka saya kini mencari cara untuk mendapatkan kembali sehingga saya melihat seorang testimoni tentang perkara ini doktor yang sama di internet mengenai bagaimana dia telah sembuh penyakit begitu banyak dan membantu orang lain dengan masalah yang sama, maka anda tidak akan percaya ini apabila saya dihubungi lelaki ini ke atas masalah saya dia bersedia musim ini dan dua hari selepas dia diberitahu saya bahawa beliau melalui dengan ejaan yang bekerja suami saya hilang kembali dengan lebih cinta di matanya, dan selepas sebulan saya terlepas bulan saya dan pergi untuk ujian dan keputusan yang dinyatakan sedang hamil am gembira hari ini adalah seorang ibu kepada seorang bayi Boy , dia berkata, saya juga akan hamil lagi jika saya ingin mengucapkan terima kasih sekali lagi doktor yang hebat untuk apa yang anda telah lakukan untuk saya, jika anda berada di luar sana mencari mana-mana jampi atau penyembuhan:

(1) Eja untuk perlindungan dari bahaya

(2) untuk Eja sihir

(3) Eja cinta seks yang sama

(4) Eja untuk penyembuhan penyakit

(5) Eja untuk halimunan

(6) Eja untuk kekayaan dan kemasyhuran

(7) Spell untuk mendapatkan pekerjaan yang baik

(8) Eja cinta yang kuat dan hubungan

(9) Eja untuk membawa kembali bekas anda

(10) Eja untuk hamil

Anda boleh menghubungi doktor yang hebat ini pada drokojiehealinghome@gmail.com e-mel dan mendapatkan semua masalah anda diselesaikan .....